Thursday, September 1, 2011

wow! beraya umah awek cun!

da hari raya ke-3 rupanya hari nie,. ingatkan da 30 hari rayer! nampak sgt da puas raya!
hahaha,.. ri ni semangat baru nak g raya umah member2,cikgu2,guru2,guru besar,pengetua,ketua kampung seberang kg,ketua kampung belakang kg, tok batin,tok zahir, tok tok tok tulun bukak pintu pun ada and bnyak lg la senarai kunjungan pada hari ini! hahaha,..bajet bizi jela kn,..

pg nie bgn je terus teringat kat awek-awek kg aku yg tengah menanti kunjungan aku beraya kn,..dgn langkah kucing mencuri ikan dalam saji terus aku g meng'shower'kn my body in mandi room,..(sory muet band10),..

sejam kemudian,..

aku pun kuar jela dari bilik mandi da letih mandi kn,..semua da kecut seram jer tengok terpaksa la keluar,..hehehe,..da ciap-ciap pakai baju semalam(xnk basuh sbb nk jimat sabun) terus aku mencucuk batang kunci di lubang muto 135LC warna putih biru keluaran 2011 punyer!betol aku xtipu!,..n terus menhidupkan muto 2,..

sejam lg kot,.

tunggu punya tunggu baru kepala senget kawan aku sorg 2 org 3 orang kelihatan
untuk menemani daku,..agak-agak aku blh sambung tido tunggu dorg,..celaka!dalam ati jela,..di mulut semua nyer manis,..

meon: da lama tunggu,..

jiwa kamikaze: ala,..baru je kuar ni,.make up pun masih beku lg nie,..

15 minit 12 saat,..

akhirnya destinasi ke rumah awek cun n baek punya da sampai a.k.a kwn skolah yg selalu kene usha,..dengan yakin nyer kami menungkat tongkat moto kami di bawah bayangan pohon ceri halaman depan umah awek 2 terus kami menyapakan salam dengan nada yang ceria,...bagai budak-budak dtg nk mitak duet raya dulu2 2,..selagi xjawab salam selagi 2 bg salam,..dalam otak DUET DUET DUET time kecik-kecik dulu la,..skunk anak dara anak dara anak dara,..kih3~~~

kami serentak dgn irama: Assalamualaikum,..

mak cik: waalaikumussalam,..la masuk la nak,..jemput la duduk,..

aku: ye makcik,memang kene masuk da hajat kami nk tengok anak mak cik,..kih3~~

15 minit penuh keseksaan,.

lamer jgk duk berbual ngan mak cik nie,..adus mak cik nie,.da la bnyak soklan cepu emas,.
member2 aku pun da abes satu balang ALMOND LONDON di makan dgn rakus,..
tp anak mak cik yg selalu kene main mata ngan aku xder plak nk muncul-muncul kn,..da la kami dtg pun bajet surprise la xnk calling2 terlebih dahulu(padahal xder nombor punn)...

da panas telinga da duk dengar crita mak cik nie,..kami pun tanya la dgn jiwa yg yakin n tenang,..

aku: mak cik, anak mak cik si rokiah(bukan nama sebenar) ada x?

mak cik: ha? (terus diam membisu seketika angin lalu melintasi membelai suasana sekekliling kami)

aku: kenapa mak cik? 

mak cik: nak,..mak cik rasa anak nie da silap rumah kot,.. mak cik ingat anak nie nk dtg beraya mitak duet raya mak cik budak-budak2 len!

aku: oh yeker mak cik?(dengan nada yg control2 malu n macho,..dalam ati..ni sbb meon la ni sbb dier kecik mcm budak abes aku terlibat sama,..aku da matang la wei!)

mak cik: rokiah duk umah sebelah ni nak,.

kami: oh yeker mak cik? xpela,..demi mengerat hubungan silaturrahim kami nk rayer semua kawasan perumahan nie,..(ayat control)

terus aku blah je cepat2,..buat malu jer da la bajet kacak ri ni,..da la abes satu balang biskut di baham geng2 aku,..aduhai,..

peringatan: xpyh la nk buat surprise sgt calling2 dulu kalu nk beraya pun,.kalu x diri anda kene di surprise kn,.selamat beramal,..SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN!



awek tu lebih kurang macam ni la muka dia,..sebijik kadang-kadang! hehe





comel kn3?

No comments: