Monday, August 15, 2011

Mercun Oh MERcuN!!!!

 Sedar tak sedar nampaknya da masuk hari last da kita berpuasa pada bulan Ramadhan tahun ini kn,..sungguh cepat masa berlalu pergi meninggalkan kenangan dan menambahkan usia kita, ikhlas la sahabat semua dlm mengerja ibadah yg wajib ni ok,..stop di stu ceramah aku! hahaha,..


kembali pada tajuk entry di atas mercun oh mercun!!!!, 

Aku sgt tertarik untuk bercerita mengenai mercun ni, sbb bg aku kt malaysia ni bunyi nyer kebabbooommm bila menjelang nyer bulan poser kn,..2 pown sekali setaun. kira poser ader jer mercun nih! ader jer mercun mesti poser ader jer! 

aku pelik la knaper poser mesti ader mercun,... da mcm kt palestin la plak aku raser, abes jer berbuka kebabboomm saner kebaboomm situ kebaabooom atas atap kebabbooom bwh umah segalanyer mmg perang dunia kt kg aku skunk nih! lg2 da menjelang pertengahan ramadhan.,..tp kdg2 aku pown turut serta dgn angkatan geng lanun kg aku,..jgn ingat aku xder geng! huhuhu,..

jummm!!!! aku kasi korang kenal mercun yg aku pernah main dari kecik sampai skunk ok,..skunk da slow ckit maen,..takut xder jari 6ti xblh kawen!,..:)






ni nama dier mercun bawang or 'onion pops',..hahha,..maen tibai je an,..ni time aku skolah tadika maen yg ni la,..penat kumpul duit sekadar nk maen mercun ni...tp kire da kuat la bunyi ni,..maen baling sesuka ati,..hahaha,..





haaaa,..amik ko! ni koleksi time nk rayer mesti wajib ader walau sepeket je pown,..ni campuran mcm2 bunga api taw,..yg warna warni,yg xberwarna pown ader,..ni segala mak nenek atok yg main ni,..hahahha,..cucu xder la nk maen sgt kn,..hahah,..




ni plok mercun bola! ala ni femes la jgk kalangan muda mudi skunk duk baling,..main letak dlm poket,..bergurau kater,..gurau bodo!!!hahahah,..ni dlm harga 18 ringgit dlm satu paket 100 biji. hiii,..

ok,..yg ni nampak mcm lazat je kn,mcm ader gula2 je kt dalam,..amaran!!!jgn mkn!!!! ha,..kalu korang syg lg usus korang kn! ni kasi kebaboooom kuat punyer taw,..namer dier da terpampang kt ctu 'crazy robot' bkn crazy frog ok,..




haaaaa....namapk x nampak x? bnyak kn? ni baru satu kotak gandum, xkuar kn lg kilang gandum! hahah,..yg 2 nampak mcm botol tu la namer dier mercun botol seangkatan la dgn mercun bola td, yg peket bnyak2 tu mercun colok dlm bahasa kelate n terengganu la kn, ala mercun ala2 mancis 2.



haaaa,...yg ni la koleksi asli aku untuk taun lepas punyer,..yg taun ni xblh post lg nanti mau kener tangkap polis aku! wakakakak,...ni pown baru ckit da abes bnyak maen, mmg perang dunia aku kasi kt kg aku nih,..hampir2 tercetus perang dunia ke 3 da kot,..yeker? aku lemah sejarah,..i m sory,..hehehe,..



tu la antara yg aku ader n yg aku pernah main, hahahaha,...sebenarnyer bnyak lg mercun yg korg xtau tp xnk r tunjuk terlalu bahaya kn,...dulu aku pernah jgk buat mercun sendiri taw,alhamdulillah menjadi jgk aku bt,ader bakat jgk aku jd pengebom keamanan dunia,hahaha,.. tp skunk da insaf lor,..:)


p/s:kt cni aku bkn nk promote k ape ke kt korg tp just bg korang kenal tau          ape ke benda la menatang kt pasar mlm biasanya, 6ti xpasal2 korang beli ingat gula2 sbb skunk mercun da bnyk jenis n comel plak 2.huhuhu,..sayangi la nyawa anda taw!

peace!


No comments: