Wednesday, August 31, 2011

hari raya pertama bernasik dagang!

Hari raya pertama da habis! bnyak perjalanan di lalui hari raya pertama!
sembahyang raya da! awal pg da sampai masjid ujung kg!.. ciap salam ngan tok imam besar lg tuh! try jgk intai2 dalam poket kot-kot ada angpau blh aku pau! hahaha,..
beraya umah sanak saudara pun da,...umah member pun da,..
skunk bab makanan aku mcm bez ckit nk citer! yela mkanan hari raya xsama ngan hari-hari yg normal! 

NASIK DAGANG! OH SEDAP NYER!





haaa,...ni la padi yang baru nak di tetas! hahaha,..tak la,.ni beras yg direndam terlebih dahulu  supaya beras tu  lebih empuk dan nampak cantik bila masak tp secara saintifiknyer aku tak tau kena tanya mak aku,..waaa agak saintis la mak aku nih!kuang3~~~




ni plak kepala dinosour! xdela,..ni ikan aya a.k.a ikan tongkol! bkn setongkol steve austin yg botak2 tuh! ikan ni kena potong-potong ikut ukuran sepatutnya dan rebus dgn sedikit garam terlebih dahulu bg isi kenyal dalam keempukan haha! dan senang di campak dalam kuah nasi dagang 6ti!




haaaa,...yg ni da ciap bersama kuah nasik dagang,...campak je ikan td,..maen baling-baling je! hahahaha,..n ciap! aku pown hidang kt korang sumer! rasekn! 



aku mkn dulu! bez tau!



apa-apa pun salam aidilfitri pada semua sahabat-sahabat andai semua,..kalu free dtg la 
umah aku mkn nasik dagang! di jamin halal,sedak n mesti mkn xnk tambah-tambah da,..:)



2 comments:

Cik Bell said...

wah..sedapnyer nasi dagang..tapi tekakku bukan tekak nasi dagang..hehe

Black PeppEr mALayA said...

cik belle: ish! ckp jela xsedap! hahaha,..nah amik nasik goreng ni! hehe,.