Friday, September 2, 2011

apa itu cinta?

Apa itu CINTA sebenarnya?

sapa blh jawab? haa...orang bercinta kita pun sibuk nak bercinta jugak kn! bila da terputus di sekerat perjalanan mula menanges di jendela,xckup jendela pergi kat tangga, da banjir kat tangga duduk plak bwh pohon ceri! hahaha,..
bnyak adegan kisah cinta nih!

tp apa itu cinta?




mai aku nak kabaq ckit cinta tu apa bila aku tanya org!


abah aku kata: cinta tu macam duk makan minum kt kedai pak sabit hari2 pegi.

tok ki aku kata: cinta nie ada rupa macam tongkat jgk!

tok nek: cinta nie cu macam buat nasi lemak 50 posen la bgn awal2 bungkus cni bungkus sana,..

pak jabit: cinta ni macam minum teh ais atau ho ho horlick hingga meresap kat paru-paru ni.,.

 si kawan: cinta ni ibarat mendapat biasiswa!

bila aku tanya mak aku!

mak aku kata: xpayah nak gatai bercinta la kije dulu bayar ptptn balik!

haha,..da agak mesti 2 jawapan nyer,..tp sebenarnyer dalam maen2 kalau di teliti memang ada maksud tersirat,..

cinta tu kalu da kena gaya memang melekat tiap2 hari kat seseorang,..dan cinta cinta tu akan menjadi tongkat untuk kehidupan kita sebagai sokongan, dan cinta perlu dibaluti dengan kasih syg yg manje2 gtu! bila da manjer mula la meresap sehingga melahirkan anak kebahagian dan cinta itu akan diperoleh seandai di bagi dengan keikhlasan dan bila da di bagi harus la kita jaga dan di balas cinta itu seeloknya,..
tp bg aku aku cinta nih macam kek lapis jer!hahaha,..
sedap di makan begitu saja! i m not here for that love! but i am here for bercerita!

peace!


No comments: