Wednesday, November 2, 2011

perlu ke study malam?



STUDY? what the wall!!!!
perlu ke study? sebut je study ramai dalam kalangan pelajar sekalian merungut habis-habisan. Mana tak nya segala jiwa dan raga perlu di gadai pada buku-buku yang agak nipis dan agak tebal. nak-nak lagi yang belajar tinggi-tinggi, nahas jantung tengok buku tebal. trauma tahap mak cik karipap aku!haha,..

tapi kita tetap wajib dan di tuntut belajar sampai ke hembusan nafas terakhir,..dalam pembelajaran ni kenapa kita selalu study malam? kenapa xsiang? petang ke? bg aku la kan, study mlm tak der la best sangat..hehehe.. sebab malam best layan citer korea,..serius r. segala keringat mengantok ilang serta merta. cuba sekali pasti nak lagi. Tu sebenarnya taktik aku jer dalam sesi penghafalan nota teras sains biologi aku,..penat belajar ni lebih mendalam daripada aku joging 10KM petang-petang tau x,..segala emosi fizikal dan mental kita gunakan,..

tapi apa pun study malam dan awal pagi adalah sesuai di kebanyakkan kita sebagai student, kita di ingatkan perancangan awal lebih penting dalam setiap perlakuan,..good luck to u all,..

:)


2 comments:

Unknown said...

bergantung pada individu,...kalo study mlm mampu buat kita lebih bagus...bole je..tp biasa ak mls study mlm...bangun pg n study...lg best

Jiwa Kamikaze said...

Yer,..len orang len cara...t seharusnya dapat rehat yang cukup,..baru berkualiti pembelajaran,..huhu