Tuesday, February 7, 2012

Which one is more better NIKON or CANON?

Salam,


Sebut je pasal NIKON dan CANON mesti terus kepada camera Digital SLR(DSLR). Memang aku nak cakap pasal DSLR pun. Hari ni da jd trademark muda-mudi berjalan sambil mengheret DSLR di badan. Agak kejelesan jgk la mataku memandang sbb aku xmampu lagi memakainya. Tapi ini xbermaksud aku xdapat meminang DSLR dari brand ni tau, tunggu masa ja. hehe .. 


Tapi masalahnya mana yg lebih terbaik antara dua brand ni? NIKON atau CANON? masih meragui sebab aku tak mendalami pasal DSLR ni.. tp baru nak mencuba. Ye aku tau ramai orang akan cakap ikut kepentingan penggunaan, ada pulak yg cakap ikut kemampuan, ada yang cakap sama ja dua brand, dan ada yang depend dorang punya DSLR! mentang2 da ada DSLR!haha..ok fine.


Tapi yg tuh kire boleh terima la kn,.ada jugak yg cakap ikut suke ati kaw la!ok..fine..jumper di padang masyar! haha... just kidding. TAPI yg sebenarnya apa yg lebih baik dan mana patut di mulakan dulu for starting? aku just nak tanya pengalaman korang saja. Mana yg lebih mesra pengguna serta kemudahan untuk penggunaan dari segi kualiti, serta barang-barang untuk di dapati..




NIKON vs CANON

P/S: Aku nak beli sebab tuh aku tanya korang...peace yawk,.

No comments: