Monday, August 15, 2011

BWF World Chmpionship 2011: Dato' Lee Chong Wei Tunduk di tangan Lin Dan


Kemarahan DATO' LEE CHONG WEI pada bulu tangkis! bravoo!





        Baru je smlm tengok drama perlawanan badminton dato' lee dgn Lin Dan, aduhai mmg drama giler r perlawanan 2, aper2 pown sekalung tahniah la kepada dato' dapat melayakkan diri ke final!satu penghormatan walau terpaksa akur dgn Lin Dan yg ternyata lebih gagah n agresif.



ADUH! pening2, bakper shuttle cock xmasuk! fed up r! hehe..
Mmg pada awal permaianan dato' agak konsisten dan yakin, aku yg pi surau solat terawikh pown blh tercegat depan TV2 kagum ngan permaian dato' hahahahaha. Xkener masa tol la match ni, pi surau pown masih terbayang raket n bulu tangkis depan mater,..kuang3!!!.



Amik mung! aku wie smash naga sakti!raserkn!



 Pukulan demi pukulan mata demi mata mereka berdua punguti untuk menggenggam kejuaraan, peluh bagaikan air masak bercurahan laju d setiap zarah baju! wahhh ayat! demi membawa nama negara d pentas antarabangsa! segala keringat telah d luahkan di atas gelanggang keramat ini! hanya bersaksikan net raket dan shuttlecock sponsor masing2,.hehehhe,..aku kt kampong xder pown sponsor bagai nih! jelez wehhh,...




alahai Lin Dan, mudah sgt hantaran mung tuh!
aku sambil bersenam blh je amik! hehe,..


   Wahhhhh,..ganah nyer DATO' LEE sempoi habis amik hantaran,.. sambil bersenam blh je amik,. ni semua sbb latihan yg mencukupi segala2 nya blh dilakukan..heheh,..tp sungguh terujer kebanyakan hantaran susah dari Lin Dan dpt d ambil,..nenek aku pown xleh amik dowh! bravooo,.. 

Setelah set pertama di menangi oleh DATO' 22-20 aku da yakin dato' mng ni..aku pun pi la surau mengerjakan solat berjemaah pakej terawikh 20 rakaat siot!haha,..

sesudah selesai kerja d masjid, ati tertanyer2 siapakah juara kali nih! adakah DATO???? ADAKAH Lin Dan???




AKHIRNYAAAA,....ni terjadi,..





makkkkkkkk!!!!! Lin menanggggggg!!!! hahahahha..



adussss,...akhirnya dato' tunduk jgk di tngan Awang net hehehe,..xpela dato' lepas ni kiter usaha lg ok,..dato' tetap d hati kami. eleh,.setakat Lin Dan tu kalah tipis j pown,..rileks r,..nk emo apesal kn! mcm da lamer x menang ngan dato' ka? hahah,..




aku juara! dunia ni aku yg punya! aku la power ranger! hehehe,..


adusss,..frust nyer aku, kecian kt DATO', Bajet la mung Lin Dan, heehhe,..kutuk ckit,..sori,. tp Mmg akui corak Lindan maen lebih yakin berbanding Dato' LEE, mungkin faktor kecergasan serta latihan yg lebih mencukupi membezakan tahap stamina mereka. Lin Dan menang 22-20,14-21 dan 21-23.


akhirnya Dato' pulang selaku naib juara dgn sedikit kecewa,...




makkkk...balik 6ti sy nk berlatih bersungguh2. heehe...





P/S: segala pengorbanan haruslah dari hati yg ikhlas,..setiap manusia mampu menggapai segala2 seandai semangat menguasai diri sendiri,..tahniah kepada DATO' kerana dpt melayak ke Final!












No comments: